Felanmälningar

TV & Bredband

  • Felanmälningar och frågor gällande TV-utbudet och kanaler, vänligen kontakta leverantören Tele2 via 90222. Du kommer även åt Tele2s egen driftinformation via följande länk.
  • Felanmälningar och frågor gällande bredbandet, vänligen kontakta leverantören Ownit via telefonnummer 08-525 07 300. Du kommer även åt Ownits egen driftinformation via följande länk.

El

För felanmälningar och frågor gällande strömavbrott och el, vänligen kontakta Ellevio via telefonnummer 020-44 11 00 (dygnet runt). Du kommer även åt Ellevios driftinformation via följande länk.

Du kan även anmäla dig till Ellevios tjänst ”Strömavbrott i mobilen” via följande länk.

Lås & nycklar

Som bostadsrättshavare ansvarar du också för din ytterdörr, något du kan läsa mer om här. Om du är i behov av att byta lås och nycklar så står det dig fritt att göra så utan vidare kontakt med styrelsen.

Är du samtidigt i behov av att också byta ut din digitala bricka till föreningens allmänna dörrar, kontakta styrelsen för vidare hjälp.

Hissar

För felanmälningar gällande föreningens hissar, vänligen kontakta leverantören Hiss Craft via telefonnummer 08-755 26 50 (dygnet runt).

Vatten

Vid problem med vattenförsörjningen in till lägenheten, vänligen först kontrollera detta mot Stockholm Vatten & Avfalls hemsida för driftinformation. I fall inget nämns vid denna hemsida, kontakta vår fastighetsskötare Larix. Kontaktuppgifter till Larix återfinns längre ned på denna hemsida.

Tvättstugan

Felanmälningar av tvättmaskiner, mangel eller torskskåp görs i första hand till styrelsen. I andra hand till leverantören Electrolux via telefonnummer 0771-61 52 00 alternativt els.service@electrolux.se

Föreningens nya tvättmaskin av märket PODAB underhålls och servas av företaget med samma namn. Felanmälningar kan göras via telefonnummer 031-752 01 00 alternativt via denna länk.

Fastighetsskötsel 

För underhåll och reparationer inom fastigheten skall du i första hand och under kontorstid vända dig till föreningens fastighetsskötare Larix, via telefonnummer 08-33 63 48 alternativt 0708-33 63 48.

Övriga tider på dygnet kan du istället ringa till Dygnet AB, via telefonnummer 08-18 70 00.

Föreningsavgifter

Hantering och fakturering av föreningens avgifter hanteras av Castor Förvaltning AB. Vänligen kontakta Castor för alla frågor gällande betalningar och eventuella påminnelsen av aviseringen av föreningsavgiften.

Du som medlem kan också ansöka om att betala din avgift via e-faktura. Antingen kommer e-faktura upp som ett förslag när du betalar din avi, annars kan du söka efter ”Förvaltnings AB Castor 2” bland e-faktura mottagare.

För vidare frågor – Se Castors hemsida för frågor och svar.

Akuta ärenden

Vid brådskande och akuta ärenden, ring alltid 112.

Övrigt felanmälningar

För övriga frågor och felanmälningar, vänligen kontakta styrelsen.