Tvättstugan

Till fastigheten har föreningen en gemensam tvättstuga för medlemmarna. Tvättstugan är belägen i källaren, och är åtkomlig via de bägge trapphusen. Utöver tvättstugan finns det även tillgång till en gemensam torkvind.

Torkvinden går att nå via B-trapphuset, fem och en halv trappor upp.

Föreningen har därtill satt upp ett antal ordningsregler för tvättstugan som ska följas för allas trivsel.

• Tvättstugan bokas upp genom den gemensamma bokningstavlan.
  • Tvättstugan får användas alla dagar fram till kl. 22:00.
  • Den bokade tvättiden måste börja nyttjas senast 30 minuter efter bokad tid. Annars står det andra medlemmar fritt att istället boka upp den aktuella tiden.
  • Bokningstiden får vara max 4 timmar lång. Därtill 30 minuters extra torktid.
  • Endast en bokad tid per medlem och gång. Ny tid får bokas upp först efter att den förra är genomförd.
  • Inga förpackningar får lämnas kvar i tvättstugan.
  • Efter genomförd tvättid ansvarar du som medlem för att städa tvättstugan.

För vidare ordningsregler hänvisar Styrelsen till de anslag som finns invid tvättstugan. Vid alla eventuella frågor, vänligen kontakta Styrelsen.